International Contemporary Music Festival "Present of Orchestral Asia 2017" (-2)


CLOSING CONCERT ensemble clumusica,vocal ensemble clumusica

ジョシュア・チャン[陳錦標]:灑(2017,世界初演) ヴァイオリン:水野万裕里 箏:福原左和子 十七絃:中川佳代子

Joshua CHAN (1962-)(Hong Kong,China):Sprinkling (2017,World Premiere) violin: MIZUNO Mayuri koto:FUKUHARA Sawako 17gen:NAKAGAWA Kayoko
開始の四つの音は、バイオリン部分全体の要素のほとんどを生成する核細胞である。 この動機は何度も提示され、絶え間ない修正と開発が行われている。各提示の間の間隙または休止は、時々刻々と変わる。
各間隙間に予期しない持続時間を持たせることは、少量のものを宇宙と時間に散らすときに起こることと非常に似ている。それは、シャワーの水滴のような、料理で塩を撒き散らすようなものである。
箏達は、ほとんどのアルペジオを早いスピードで演奏する。 2つの箏パートの間には模倣とカノン的書法も現れる。全体の部分は約7分、最後の部分はクライマックスである。

Joshua CHAN (1962-)(Hong Kong,China):Sprinkling (2017,World Premiere) violin: MIZUNO Mayuri koto:FUKUHARA Sawako koto NAKAGAWA Kayoko

   The opening 4 notes is the nuclear cell that generates most of the elements of the entire violin part. This motive is presented many times, with constant modification and development.
  The gap or rest between each statement varies from time to time. Having unexpected duration for each gap is very similar to what happens when we scatter small quantity of things in space and time. It is like the water drops in the shower, or dispersing salt in cooking.
  The kotos play mostly fast arpeggios moving along the neighboring strings or double stops of a major 7th. Imitation and canonic writing also appear between the 2 koto parts. The whole piece lasts for approximately 7 minutes, with the final part being the climax.(composer)

清水慶彦:陀羅尼(2012) ギター:橋爪皓佐
 琵琶や三味線など,日本の撥弦楽器による「語りもの」の語法や美観を,ギターを触媒として表層化できないものかと試みた楽曲です。
ギター奏者の山田岳さんの委嘱により,2012年に作曲したものですが,昨年には,本日の奏者である橋爪皓佐さんが,彼のツアー公演で取り上げてくださり,新たな角度から作品として錬磨してくださいました。
 楽曲が奏者によって育てられる様は,いかにも譜面書き冥利につきるものですが,僕としては,お聴きくださる皆様の安寧を加持する、いわば一種の修法たらんことを願っております。(作曲者)

SHIMIZU Yoshihiko (1977-)(Japan):dharani (2012) guitar:HASHIZUME Kosuke  
   It is a compositon that I attempted to be able to surfaceize using the guitar as a catalyst the grammar and sight of the word "narrative" by Japanese plucked string instruments such as biwa and shamisen.
  It was composed by the guitar player Yamada Gaku’s comission in 2012, and last year,Hashizume Kosuke, the player of today, he took up for his tour performance and refined it as a work from a new angle.
  Musical notations have raised by players, it is great truth and perfect happiness for composer. As for me, I am hoping that they will participate in the well-being of everyone who listens, so to speak as a kind of repair.(composer)

清水慶彦[作曲]:京都市立芸術大学音楽学部作曲専攻卒業、同学大学院修士課程修了。同大学院の派遣制度に よりブレーメン芸術大学にて研鑽をつんだ。京都市立芸術大学大学院博士後期課程修了、黛敏郎作品の研究論文に より博士号(音楽)取得。これまでに松永通温、松本日之春、前田守一、中村典子、ヨンギ・パク=パーンの各氏に師事。作品集CD『清水慶彦作品集 六相円融』(studio N.A.T)が雑誌『レ􏰓コード芸術』にて推薦盤に選定されるなど好評を得ている。京都市立芸術大学非常勤講師、同志社女子大学非常勤講師などを経て国立大学法人大分大学教育学部准教授。

パウル・ヒンデミット:ソナタ「外はいい天気」作品31-2(1924) ヴァイオリン:中村公俊

 弦楽器を弾きこなし鍵盤楽器を奏き管楽器も吹く音楽家であらゆる楽器に精通し、あらゆるジャンルに多数作曲し、指揮し、ベルリン音楽院、ハセテフ大学アンカラ州音楽院、イェール大学で教鞭を取った。表現主義、無調音楽に沿わず、音楽が存在する限り、長三和音から出発し、再び戻る、と調性音楽を信じ、ロマン派から脱却して新即物主義を推進した。ナチスの意に沿う保守的音楽を作らず、退廃音楽であると弾圧され、トルコを経てスイスへ亡命、米国で市民権を得、世界大戦終結後、スイスへ帰還した。ウィーン・フィルハーモニー管弦楽団の初の日本への演奏旅行に指揮者として来日。オーケストラを構成するほぼ全ての楽器のためのソナタを作曲した。
この無伴奏ヴァイオリンソナタには《....外はいい天気...》という副題が付され、終曲の変奏曲の主題の「来よ愛する五月」は子どもの歌でモーツァルト晩年の歌、ピアノ協奏曲の旋律でもある。

I .軽く躍動する四分音符
II.静かに躍動する八分音符 
III.ゆるやかな四分音符(楽章全体をピチカートで演奏)
IV.モーツァルトの歌「来よ愛する五月」による五つの変奏曲 

Paul HINDEMITH (1895-1963)(Germany): Sonata ..Es ist so schönes Wetter draußen... Op.31-2 violin:NAKAMURA Kimitoshi    
He was a great musician who played string instruments very much, played keyboard instruments, blowing wind instruments, familiar with all musical instruments, a lot of composing and conducting,taught at Berlin Conservatory, Hachette University Ankara State Conservatory, and Yale University. As long as there is music,I believe in tonal music, departing from long triadic sounds, going back again, promoting new realism by escaping from Romanticism.
He did not compose conservative music in line with Nazi's intention, was suppressed as decadent music, exiled to Switzerland through Turkey, gained citizenship in the United States, returned to Switzerland after the end of World War II. He was the conductor of the Vienna Philharmonic Orchestra's first Japanese tour to Japan.
He composed a sonata for almost all the instruments that make up the orchestra.This unaccompanied violin sonata has the subtitle titled "... nice weather in outside... ...",and last movement is variation on the theme of " Come,lovely May" is a child song of Mozart’s last song in lifetime,it is also a melody of a piano concerto.
I. Lightly moving quarter note
II. Quietly moving eighth notes
III. Loose Quarter Notes (Playing the whole movement with Pizzicato)
IV. Five variations by Mozart's song "Come,lovely May"

増田真結:あかり(2017,世界初演) チェロ:大西泰徳 コントラバス:赤松美幸
  中村典子先生に命名いただいたこの楽曲は、ある音律に基づく旋律とC線を巡る一面的な描写を主としています。とはいうものの、描写するほど「ほとんどなにもない」ということにしかなり得ず、目的も対象も主張もない、記憶にも残らない時間そのものに漂着しました。(作曲者)

MASUDA Mayu(1982-) (Japan):AKARI - Air on C strings - (2017,World Premiere) cello:ONISHI Yasunori double bass:AKAMATSU Miyuki
This music “AKARI” named by Noriko Nakamura is mainly a melody based on a certain temperament and a one-sided portrayal around C strings. That said, despite being depicted, it could only be said to be "almost nothing," with no object, no subject or assertion, and it drifted ashore to the time itself not remembered. (composer)

増田真結:京都市立芸術大学を経て、同大学院修士課程を大学院賞を得て修了。ブレーメン芸術大学へ派遣交換留学。京都市立芸術大学大学院音楽研究科博士課程修了。音楽博士。東京国際室内楽コンクール第3位、現音新人賞、日本歌曲コンクール第2位(第15回、第18回)日本音楽コンクール作曲部門入選。これまでに作曲を港大尋、青島広志、佐藤眞、松本日之春、前田守一、中村典子、ヨンギ・パク=パーンの各氏に師事。clumusica共宰。JCMR KYOTOメンバー。京都市立芸術大学、神戸女学院大学、名古屋芸術大学非常勤講師。

ジョージ・クラム:四つの夜想曲 (1964) ヴァイオリン:江川菜緒 ピアノ:砂原悟
   四つの夜想曲は、1963年作曲の、私の、ソプラノ、鍵盤楽器と打楽器のための夜の音楽 I の静かな夜の雰囲気のさらなるエッセイで、したがって、夜の音楽 II と副題されている。四つの小品で構成された作品は、次のように前書きされている。

表題
夜 I 静かに落ち着いて穏やかに
夜 II 滑り込み できるだけ活発に
夜 III 観想
夜 IV 郷愁の感覚と共に
   音楽は最上の繊細さを誇っており、「時間を保留すること」の卓越した感覚はもっと強く第2の作品に活気に満ちて律動的に、短時間だけ中断される。作品の始めに提示された持続された歌詞のアイデアは、神経質なトレモロの効果、そして様式化された鳥の歌で、すべてが反復的な要素である。
四つの夜想曲を作曲する際、私は伝統的なヴァイオリンとピアノの組み合わせの楽器の様々な音色の資産を利用した。したがって音のある種の統合は、両方の楽器にハーモニクス、ピチカートの効果、ラップ音(ヴァイオリンの木の上で、ピアノの金属の梁の上で)を生成させることによって達成される。
ピアノの弦に打楽器奏者が使うワイヤーブラシをかけることで、作品を完成させる穏やかで木の葉がカサカサいう音が生まれる。(「ジョージ・クラム:作曲家の肖像」より、編集:D.ジレスピー、訳:中村典子)

George CRUMB(1929)(U.S.A.):Four Nocturne (1965) violin:EGAWA Nao piano: SUNAHARA Satoru
Four Nocturnes is a further essay in the quiet nocturnal mood of my Night Music I for soprano, keyboard, and percussion (composed in1963); hence the subtitle Night Music II. The four pieces constituting the work are prefaced with the following:
 indications:
 Notturno I: Serenamente
 Notturno II: Scorrevole; vivace possibile
 Notturno III: Contemplativo
 Notturno IV: Con un sentimento di nostalgia
The music is of the utmost delicacy and the prevailing sense of ‘suspension in time’ is only briefly interrupted by the animated and rhythmically more forceful second piece. The sustained lyric idea presented at the beginning of   the work, the nervous tremolo effects,and the stylized bird songs are all recurrent elements.
In composing the Four Nocturnes I had attempted a modification of the traditional treatment of the violin-piano combination be exploiting various timbral resources of the instruments. Thus a certain integration in sound is achieved by requiring both instruments to produce harmonics, pizzicato effects, rapping sounds (on the wood of the violin; on the metal beams of the piano).
The gentle rustling sounds which conclude the work are produced by the application of a percussionist's wire brush to the strings of the piano.— G.C.[From: George Crumb: Profile of a Composer, compiled and edited by Don Gillespie (1986).]

中村典子:しづのまなかひ (2017,世界初演) [天聲地韻 vox carlum,terra rithimus II ]
テノール[八橋]:北村敏則 古箏:戴茜 箏:福原左和子 楽箏:中川佳代子 倭琴・十七絃:麻植美弥子 打楽器:宮本妥子・陶山美輝 指揮:中村典子
NAKAMURA Noriko(1965-)(Japan):time in your eyes, space in my ears (2017,World Premiere) [ 天聲地韻 vox caelum terra rithimus II ]
Tenor[Yatsuhashi]:KITAMURA Toshinori zheng:DAI Qian koto:FUKUHARA Sawako gakugoto: NAKAGAWA Kayoko
yamatogoto・17gen:OE Miyako Percussion:MIYAMOTO Yasuko SUYAMA Miki conductor:NAKAMURA Noriko


信 唯一 之 神, 全 能 之 父, 天地 万 物 的 创 造 者。信 父 之 唯一 子 主 耶稣基督。
Xìn wéiyī zhī shén, quánnéng zhī fù, tiāndì wànwù de chuàngzào zhě. Xìn fǔ zhī wéiyī zi, zhǔ yēsū jīdū.
他 为 了 人类,为了 拯救 我们, 因  圣 神 降 孕,由  童贞 玛丽亚 诞生。
Tā wèile rénlèi, wèile zhěngjiù wǒmen, yīn shèng shén jiàng yùn, yóu tóngzhēn mǎlìyà dànshēng.
他 在 比 拉 多 执 政 时 蒙 难, 被 钉 在 十字架 上,蒙 受 苦 难, 死而 安 葬。
Tā zài bǐ lā duō zhízhèng shí méngnàn, bèi dīng zài shízìjià shàng, méngshòu kǔnàn, sǐ ér ānzàng.
他 下降 阴 府, 第 三 天 复活。他 升 天, 坐 在了 全 能 之 父 的 右边。 其 日后 从 天 降 来, 审 判 生 死 者。
Tā xiàjiàng yīn fǔ, dì sān tiān, Fùhuó.Tā shēngtiān, zuò zàile quánnéng zhī fù de yòubiān.Qí rìhòu cóng tiān jiàng lái, shěnpàn shēngsǐ zhě.
此 世 永 不 终 结。 信 神 圣。 信 圣, 公, 信徒 之 唯一 教 会, 诸 圣 的 相 通,罪过 的 赦 免。
Cǐ shìyǒng bù zhōngjié. Xìn shénshèng. Xìn shèng, gōng, xìntú zhī wéiyī jiàohuì, zhū shèng de xiāngtōng, zuìguo de shèmiǎn.
信 肉体 的 复活, 永 恒 的 生 命。 阿们!
Xìn ròutǐ de fùhuó, yǒnghéng de shēngmìng.Āmen! (中国語訳:逄军 パン・ジュィン)


わたしは信じます。唯一の神、全能の父、天と地、見えるもの、見えないもの すべてのものの造り主を。わたしは信じます。唯一の主イエス・キリストを。 主は神のひとり子、すべてに先だって父より生まれ、神よりの神、光よりの光、まことの神よりのまことの神。造られることなく生まれ、父と一体。すべては
主によって造られました。主は、わたしたち人類のため、わたしたちの救いのために 天からくだり、聖霊によって、おとめマリアより からだを受け、人となられました。ポンティオ・ピラトのもとで、わたしたちのために十字架につけられ、苦しみを受け、葬られ、聖書にあるとおり三日目に復活し、天に昇り、
父の右の座に着いておられます。主は、生者と死者を裁くために栄光のうちに再び来られます。その国は終わることがありません。わたしは信じます。 主であり、いのちの与え主である聖霊を。聖霊は、父と子から出て、父と子とともに礼拝され、栄光を受け、また預言者をとおして語られました。わたしは、聖なる、普遍の、使徒的、唯一の教会を信じます。罪のゆるしをもたらす 唯一の洗礼を認め、死者の復活と 来世のいのちを待ち望みます。 アーメン。[ニケア・コンスタンチノープル信条:カトリック中央協議会 日本司教団公文書より http://www.cbcj.catholic.jp/jpn/doc/prayers/nicene.htm]
 
Credo in unum Deum. Patren omnipotentem,
factorem caeli et terrae,
visibilium omnium et invisibilium.
Et in unum Dominum Jesum Chirstum
,Filium Dei unigenitum
Et ex Patre natum ante omnia ssecula.
Deum de Deo lumen de lumine,
Deum verum de Deo vero,Genitum,non factum,consubstantialem Patri;per quem ominia facta sunt.
Qui propter nos homines,et propter nostram salutem descendit de coelis.Et incarnatus est de Spiritu Sancto ex Maria Virgine, et homo factus est.Crucifixus etiam pro nobis sub Pontio Pilato passus,et sepultus est,
et resurrexit tertia die,
secundum Scripturas,et ascendit in caelum,
sedet ad
dextream Partris.
Et iterum ventures est cum gloria iudicare 
vivos st mortuos,
cuius regni non erit finis;Et in Spiritum Sanctum,Dominum,et vivificantem, qui ex Patre Filio que pro cedit.
Qui cum Patre et Filio simul adoratur,et conglorificatur:qui locutus est per Prophetas.
Et unam,sanctam catholicam et apostolicam Ecclesiam. A Confiteor unum baptisma in remissionem peccatorum.Et exspecto resurrectionem mortuorum,et vitam venturi saeculi.
Amen.

NAKAMURA Noriko(1965-)(Japan):time in your eyes, space in my ears (2017,World Premiere) [ 天聲地韻 vox caelum terra rithimus II ]
Tenor[Yatsuhashi]:KITAMURA Toshinori zheng:DAI Qian koto:FUKUHARA Sawako gakugoto: NAKAGAWA Kayoko
yamatogoto・17gen:OE Miyako Percussion:MIYAMOTO Yasuko SUYAMA Miki conductor:NAKAMURA Noriko

Credo [Nicene Creed]
    I believe in one God, the Father Almighty Maker of heaven and earth, of all things visible and invisible:And in one Lord, Jesus Christ,the only-begotten Son of God, born of the Father before all ages;God from God, Light from Light, true God from true God; begotten, not made, consubstantial with the Father,by Whom all things were made;Who for us men and for our salvation came down from Heaven.and was incarnate by the Holy Ghost out of the Virgin Mary, and was made man:He was also crucified for us under Pontius Pilate; He suffered and was buried:And on the third day rose again according to the Scripture:And ascended into Heaven, and sits on the right hand of the Father:And He shall come again, with glory, to judge the living and the dead:Of His Kingdom there shall be no end;And I believe in the Holy Spirit, the Lord, and Giver of Life,Who proceeds from the Father and the SonWho, with the Father and the Son, is together adored and glorified,Who has spoken through the Prophets.And I believe in One, Holy, Catholic, and Apostolic Church,I confess one Baptism for the remission of sins.And I await the Resurrection of the Dead:And the Life of the world to come. Amen.

中村典子[作曲] 京都市立芸術大学を経て同大学院作曲専攻首席修了。廣瀬量平、北爪道夫、藤島昌壽、前田守一、田島亘、H.J.カウフマン、G.アミ等の各氏に師事。日本、韓国、中国、台湾、ドイツ、フランス、イタリア、スイス、オーストリア、スペイン、ノルウェー、スウェーデン、 アメリカ、メキシコ、イスラエル、リトアニア、ロシア各地の音楽祭、歌劇場、放送局、大学で度々作品上演。95年国連憲章50周年記念United WeDance サンフランシスコ歌劇場連続公演。ハイデルベルク大学で《日本の女性作曲家達》、モーツァルテウム大学で《身体と図譜》《夜色樓臺雪萬家 与謝蕪村聲十景》講演。京都市芸術新人賞。滋賀県文化奨励賞。京都芸術センター運営委員。現在、京都市立芸術大学音楽学部准教授。

Nakamura Noriko graduated from Kyoto City University of Arts and received master degree from Graduate School,Kyoto City University of Arts,summa cum laude.She studied with Prof.Hirose Ryohei,Kitazune Michio,Fujishima Masahisa,Maeda Shuichi,Tajima Wataru,H.J.Kauffmann,G.Amy and so on.She works have been ofen performed at festival,operahouse,broadcasting,university inJapan,Korea,China,Taiwan,Germany,France,Italy,Swiss,Austlia,Spain,Norway,Sweden,Mexico,Israel,Lithania,Russia.Her debut work was performed several time at San Fransisco Opera House in “United We dance 1995”.She lectured “Japanese Women Composers” in Heidelberg University and “Physical Universtanding and Graphical Score” “Asiatic landscape by configration through the fluidly rhythm and acoustic transition,as a piano song of the 21st century, re-synthesed texture through acoustic transition by fusioned visual phenomenon”Mozarteum University.Since 2008,she is a member of steering committee,Kyoto Art Center.Currently,she is an associate professor,Kyoto City University of Arts.

Performers

松葉彩[サキソフォン]相愛大学音楽学部管楽器専攻首席卒業。学長賞。卒業演奏会、関西新人演奏会出演。横浜国際音楽コンクール室内楽部門第2位。大阪国際音楽コンクール室内楽部門第3位。ハバネラサクソフォンアカデミー、北アメリカサクソフォン会議2014、世界サクソフォン会議2015参加。オーケストラとソリストとして共演。公益財団法人青山財団奨学生。これまでにサクソフォンを平野公崇、岩田瑞和子、前田昌宏、須川展也の各氏に師事。現在、京都市立芸術大学大学院修士課程在学中。

橋爪皓佐[ギター]国立ニース地方音楽院ギター科エクリチュール科を経てベルギー王立ブリュッセル音楽院ギター科作曲科学士ディプロマ取得。京都市立芸術大学大学院に作曲で入学、英国王立音楽大学への短期派遣留学を経て修士号取得。和声をJ-Lルジニオン氏に、対位法をT.シュレイド氏に、作曲をD.キャペレッティ、前田守一、岡田加津子、中村典子、ハリス・キットス、藤倉大の各氏に、ギターを西垣正信、伊藤亜子、L.ブロンカーの各氏に、室内楽をI.スメノフの各氏に師事。O.シャッサン氏のマスタークラスを受講。山口ギターコンクール首席、ヘルベルト・バウマン作曲コンクール、カールフォンオシエツキー国際作曲コンクール、東京かつしか作曲コンクール、聖パトリックカレッジ国際作曲家フォーラム入選、ティモ・コルフォネン国際作曲コンクールファイナリスト。

大西泰徳[チェロ]京都市立芸術大学音楽学部卒業。next mushroom promotionにゲストとして招かれ、第16回テグ国際現代音楽祭(韓国)、第42回セルバンティーノ国際芸術祭(メキシコ)に参加。現在ソロや室内楽、オーケストラの傍ら、clumusica<クラムジカ>、JCMR KYOTOらと共に現代音楽の演奏に携わる他、Quamonett<カモネット>として弦楽四重奏に取り組むなど活動は多岐にわたる。神戸女学院大学演奏要員。アマービレフィルハーモニー管弦楽団契約団員。

中川佳代子[箏]高崎芸術短期大学卒業。NHK邦楽技能者育成会卒業。1989年CD「沢井忠夫合奏団の世界」が文化庁芸術作品賞受賞。1994年青山音楽賞受賞。1998年文化庁芸術研修員認定。2002年賢順全国箏曲コンクール最高位「賢順賞」受賞。海外において 2007年アジアツアー(文化庁助成公演)2008年モスクワ、ザンクトペテルブルクで􏰑ロシア公演、韓国晋州国楽交響楽団定期演奏会に20絃ソリストとして招かれるなど公演多数。現代曲の初演、洋楽器やダンスとの共演など活動範囲は広い。箏、三絃を沢井忠夫氏、沢井一恵氏、岩堀敬子氏、20絃を吉村七重氏に師事。 沢井箏曲院所属、師範。 沢井忠夫合奏団団員。京都教育大学附属京都小中学校、箏講師。

麻植美弥子[十七絃箏]京都市出身。祖母大仲勝子の手ほどきを受け、3歳より箏を始める。吉崎克彦氏に師事。NHK邦楽オーディション合格。長谷検校記念全国邦楽コンクール箏部門第1位 優秀賞、平和堂財団芸術奨励賞(音楽部門)、京都芸術祭音楽部門京都市長賞受賞ほか、受賞歴 多数。各地でサイタル開催。中島貞夫監督監修DVD「茶の湯」、舞台「横笛」等に音楽で参加、好評を得る。国内外アーティストとのジャンルを越えたセッション等、多彩な演奏活動をイタリア、フランス、韓国、シンガポールなど国際的に展開。現代曲の初演も数多く手がける。シームレス音楽世界の扉を開き続け、日本刀のような切れ味の見事な表現の冴えは宇宙的なスケール感をもって聴くものに迫ると評される。ムジカA国際音楽協会常任理事。NHK交響楽団フルート奏者菅原潤氏とCDリリース。

福原左和子[箏]幼少より叔母水島光代に手ほどきを受け、故菊月秋栄、野田弥生、故沢井忠夫、沢井一恵、中井猛、故久木元尚子の各師に師事。同志社大学経済学部卒業後、NHK邦楽技能者育成会31期卒業。 1988年デビューリサイタル。1984年オーストラリア、89年モロッコ、アルジェリア、チュニジア、イラク、90年中国各地、台湾、香港、92年スペイン公演。1994年伏見の清酒「京の文化賞」奨励賞。96年インド、ヨルダン、シリア、レバノン、 97〜98年アメリカコンサートツアー。2000〜02年京都3年連続リサイタル。00〜07年香港二夜連続リサイタル。05年イタリア公演。京都府文化奨励賞受賞。06年文化庁芸術祭新人賞。07年ブルガリアでソフィアフィルと箏コンチェルト世界初演。09年ブルガリアで再演。平成10年度文化庁芸術インターンシップ研修員。

赤松美幸[コントラバス]兵庫県立西宮高校音楽科、京都市立芸術大学音楽学部音楽学科を卒業。これまでにコントラバスを長谷川悟、南出信一、吉田秀の各氏に、声楽を北村敏則氏に師事。関西を中心にフリー奏者として活動中。2012年よりMozartのオペラ「魔笛」夜の女王のアリアとコロラトゥーラソプラノとコントラバスで弾き歌いをする特技を持ち、YouTubeなどで好評を博す。

江川菜緒[ヴァイオリン]6歳よりヴァイオリンを始める。「Phoenix OSAQA2014」にてJapan String Quartetによる 弦楽四重奏公開マスタークラス、TAMA音楽フォーラム主催ライプツィヒ・カルテットの弦楽四重奏公開レッスンを受講。ロームミュージックファンデーション主催 京都・国際音楽学生フェスティバル2015、小澤征爾音楽塾オペラ・プロジェクトXIII、セイジ・オザワ松本フェスティバル「青少年のためのオペラ」、「子どものための音楽会」に参加。これまでに、宮﨑彰美、東儀幸、澤和樹、曽我部千恵子、豊嶋泰嗣の各氏に、ヴィオラを山本由美子氏に師事。また、室内楽を中島悦子、上村昇、中村典子、上森祥平の各氏に師事。15年度公益財団青山財団奨学生。エイム弦楽四重奏団メンバーとして第3回宗次ホール弦楽四重奏コンクール第1位、ハイドン賞。京都市立芸術大学を経て現在、京都市立芸術大学大学院音楽研究科修士課程器楽専攻2回生。

砂原悟[ピアノ]東京芸術大学付属高校を経て、同大学卒業。東京芸大オーケストラとブラームス第2コンチェルトを芸大初演。日本音楽コンクール入選。同大学院在学中DAAD奨学金を得て渡独。西独バイエルン放送出演、ミュンヘンでリサイタル、ミュンヘン音楽大学マイスタークラッセ修了東京芸術大学大学院修了。ポルト市国際ピアノコンクール入賞。クロイツァー賞。1993年迄同大学院博士後期課程在籍。ポンポーザ音楽祭、文化庁派遣でクラリネットの村井祐児氏とトルコ大使公邸やイスラエル・テルアビブで室内楽演奏。クラヴィコードで藤枝守の作品発表に関わり「クラヴィコードの植物文様」(藤枝守作曲)レコード芸術誌「準特選」。宮島敏、中山靖子、クラウス・シルデ、小林仁の各氏に師事。現在、京都市立芸術大学教授、東京藝術大学非常勤講師。

Matsuba Sayaka graduated from Faculty of Music,Soai Univerisy as the top student and received President Prize.She performed at Graduation Concert and Kansai New Face Concert.She was 2nd place of Yokohama International Music Competition and 3rd place of Osaka International Music Competition. She joined Hananera Saxophone Akademie,North America Saxophone Conference 2014,World Saxophone Conference 2015.She performed as a soloist with orchestra.She is Aoyama Foundation scholarship student.She studied with Hirano Masataka,Iwata Miwako,Maeda Masahiro,Sugawa Nobuya.She has studied in Graduate School of Kyoto City University of Arts.

Hashizume Kohsuke studied guitar and graduated from Nice Conservatory and Belgie Royal Brussel Concervatory and gained diplome from the same.He also studied composition and received a master degree from Graduate school,Kyoto City University of Arts.He studied a semester as an exchange student at Royal Conservatory of Music,England.He studied composition with Daniel Capelletti, Kazuko Okada, Noriko Nakamura, Haris Kittos and Dai Fujikura and so on.He studied guitar with Nishigaki Masanobu,Ito Ako,and so on. 2008 Yamaguchi Guitar competition (1st place) as a guitarist 2009 Herbert-Baumann composition competition, Germany(Prize winner)2010 Carl-von-Ossietzky International composition competition, Germany (Repertoire Prize)2010 Osaka international mandolin competition, Japan (Finalist), 2013 Tokyo Katsushika Composition Competition (3rd and Public Prize). 2016 Timo Korhonen International Composition Competition, Finaland (Finalist).

Arima Keisuke is left –handed pianist.He occured dystonia during studying at Osaka Kyoiku University.He introduced by a lot of media such as Nihon TV Kansai TV Sankei Shimbun,Yomiuri Simbun,and the article about the activity “archive of left hand” for the spread of left-handed performing,one hand piano lesson,workshop.He performed Piano Concerto for left-hand with Nihon Century Orchestra,conductiong Genda Shigeo.He received 7th Matsukata Hall Music Award,Encouragement Award.He is director of one hand piano music and representive of Keyboard Philharmony Orchestra.

Nakamura Kimitoshi graduated form Kyoto City University of Arts,and received a master degree form Graduate school,Kyoto City University.He studied violin teaching method also doctoral course at Kobe Uiversity.He studied with Kozai Riko,Katayama Akiko,Kishibe,Momoo,Shikata Kyoto,Yamamoto Yumiko.He is teaching at Ritto Art Cultural Hall Sakira Junior Orchestra Akademie.He received 23th Aoyama Music Award Barock Saal Prize.He released CD of Violin Duo in May,2014.

Song Hwayoung graduated from Osaka Prefectural Yuhigaoka High School,Department of Music and Kyoto City Univerisity of Arts,Faculty of Music,summa cum laude.She received Music Faculty Award,Kyoto Music Association Prize.She received a master degree from Kyoto City University of Arts,and received a concertist diplome from Ecole Normale superior course.She awarded at Corbelin International Piano Competition and so on.She broardcasted piano duo with her sister on NHK-FM Recital Nova at NHK Osaka Hall,public recording.She has been performed piano solo,ensemble and also official accompanist and translator at domestic and oversea Academies.She have the activities as Japan-China-Korea Trio at varius place in all Japan.She is teaching piano at Osaka Seikei Junior College.

Miyamoto Yasuko graduated from Doshisha Women College and Special course”Shokeikai” and received a magister degree and soloist examen,Hoch schue für Künste,Freiburg,summa cum laude.She studied with Taki Atsumi,Kitagawa Kiyoshi,Ueno Takashi,Nakatani Mitsuru,Yamafuchi Yasunori,Zoshiwara Sumire,Bernhard Wuff,Robert Van Sice,Mizazaki Zasujiro.She is a winner Leipzig Contemprary Music Competition.She is selected at Luxenburf International Music Competition,Munchen International Music Competition.She received Shiga Prefectural Cultural Encourage Award.Heiwado Foundation Art Encourage Award.She performed at Sututtgart Radio Symphony Orchestra,Basel Symphony Orchestra,Bremer Philharmonic Orchestra and so on.She is a part-time lecturer of Soai University,Doshisha Women University.She is a member of Shiga prefectural Culture deliberation Committee for next generation culticvation.

Degree in Gayageum, Korean traditional instrument, at Graduate School of Art in Yongin University in 2002.She was a performance unit of Sejong Korean Music Orchestra, National Folk Museum Troupe, and Yongin Traditional Music Orchestra. And she taught the gayageum to the students of Yongin University from 2009 to 2012.She had a concerto that joined her solo Gayageum san-jo with Seoul National Orchestra and performed her first recital at National Folk Museum.She played Gayageum Solo about 50 times at a lot of famous domestic and international theaters as well.She won the grand prize and the excellence prize in Gayageum at Korean music contest that was held by Korean Traditional Music Association and joined as a guest performer at Ethnic Music Festival of Philadelphia, San Francisco, New York, Los Angeles, Toronto, Canada, Czechoslovakia svitabi, and Kyrgyzstan.She won the prize of Cultural Arts from Minister of Culture, Information and Tourism, Kyrgyzstan in 2016.She is a program director of Dongsur Music group, Korean Contemporary Composition Performance group, and she has been a president of Gyeonggi Gayageum Ensemble for 10 years. In the meantime, she held Regular concerts 13times and released 28 Contemporary Gayageum Ensemble Premiere songs She released albums below vol.1 "Korean Song along with Gayageum" 2004 vol.2 "Special invitation" 2007vol.3 "A Walk Through Youth" 2015.

Mizuno Mayuri started to play violin at the age of six.She graduated from Chiba Prefectural Makuhari Comprehensive High School,Kyoto City University of Arts.She received a master degree from Graduate School,Kyoto City University of Arts.She had 5th place at Japan Classic Music Competition,and selected at Osaka International Competition.She performed at Graduation Concert,KCUA.She studied with Yamaoka Midori,Yamaoka Kosaku,TodaYayoi,Nakajima Chikako,Toyoshima Yasushi.

Dai Qian was born in Shenyan.She startef zheng at the age of four.She studied with sheng master Prof.Yan Yi.She performed in front of National Leader in Zhongnanhai,Beijing.In 1995,she enterd to National Shenyang Music Conservatory.recital as first stundet by Shenyang Conservatory.She came to Japan in 2002.She started Dai Qian zheng salon,and she has been performed in Japan.She received a doctoral degree [law] by the research of the legal protect for folk music.In 1992,she earned artist title from Shenyang.She was a winner at Liaoning Folk Instrument Festival 1994,All China Zheng Competition 1996 and Osaka international Music Competition.She organized Dai Qian Guzheng Orchestra in 2013 and Dai Qian Super Kids Guzheng Orchestra in 2014.

Nakagawa Kayoko graduated from Takasaki Art Junior College and NHK Japanese Traditional Music Institute.She received Aoyama Music Award in 1994.She was authorized as Art Trainee by the Agency of Cultural Affair in 1989.She performed Asia tour in 2007,Moscow in 2008,St Peterburg,Jinju and New York and so on.Her activeties are widely from tradititonal to collaboration with western instruments and dance.She studied koto with Sawai Tadao,Sawai Kazue,Iwabori Keiko,20gen with Yoshimura Nanae.She belongs Sawai Sokyokuin as instructor.

Oe Miyako was born in Kyoto.She started koto by her grand mother’s instruction at the age of three.She studied with Yoshizaki Katsuhiko.She studied NHK Japanese Traditional Music Institute and passed audition of NHK.She was winner of Hase Kengyo memorial All Japan Japanse Traditional Music Competition,received Hiwado Fodundation Art Encourage Award,Kyoto Art Festival Kyoto Mayer Award,Kyoto Art Festival Award. She performed in Italy,France,Korea,and Singapore.She is permanent council director of Musica A International Music Association.CD”Collaboration”with SUGAWARA Jun,flutist of NHK Symphony Orchestra.CD”Light playing harmonization”.

Akamatsu Miyuki graduated from Hyogo Prefectural Nishinomiya High School Music division,and Kyoto City University of Arts,Faculty of Music.She studied double bass with Hasegawa Satoru,Minamide Shinichi,Yoshida Shu,vocal music with Kitamura Toshinori.She has activities as freelance player in Kansai.Her performance is uploaded on youtube which is her special coloratura soprano singing with her double base performing on the nignt queen’s aria of Mozart.

Egawa Nao started violin at the age of six.She received master class of Japan String Quartet,Leipzig Quartet.She joined Internainonal Music Student Festival 2015,Seiji Ozawa Opera Project XIII,Seiji Ozawa Matsumoto Festival.She studied violin with Miyazaki Akkemi Higashi Noriyuki,Sawa Kazuki,Sogabe Chieko,Toyoshima Yasushi,studied viola with Yamamoto Yumiko,studied Chanmber Music with Nakajima Etsuko,Kamimura Noboru,NakamuraNoriko,and Uemori Shohei.She is scholarship student of Aoyama Foundation.She is winner 3th Soji Hall String Quartet Competition as a member of Aim String Quaret.She graduated from Kyoto City University of Arts and has studied on Graduate School,Kyoto City University of Arts.

Suhanara Satoru graduated from Tokyo University of Arts Senior High School and Tokyo University of Arts.He premiered Brahms’s Piano Concerto No.2 with Tokyo University of Arts Orchestra .His performance was selected at Japan Music Competition.During his studies at Graduate School,Tokyo University of Arts,he received a master degree from Höchschule für Musik,Munchen by DAAD scholarship and also a master degree from Graduate School,Tokyo University of Arts.His performance was selected at Porto City International Piano Competition and received Kreuzer Award.He studied at doctral courese of Graduate School,Tokyo University of Arts untill 1993.He performed chamber ensemble with Murai Yuji in Turkey and Israel.He was CD recording Klavierchord performance of the works of composer Fujieda Mamoru.He studied with Miyajima Satoshi,Nakayama Yasuko,Klaus Shilde,Kobayashi Hitoshi.Currently,he is professor of Kyoto City University of Arts,and a part-time lecturer of Tokyo University of Arts.

Suyama Miki graduated from Kyoto City University of Arts and received certificate from Soai University Special Music Course.She received outstanding performance award from KOBE International Music Competition Percussion C division.She studied percussion with Ito Sumiko,Yamamoto Tsuyoshi,Komori Kunihiko,Hotiuchi Yoshimasa,Takehara Mika,Nakamura Tsuyoshi,Nunotani Fumihito,Nakatani Mitsuru,and Miyamoto Yasuko.She studied at master class of Emmanuel Sejourne,Pascal Pons,and Pius Cheung.

Kitamura Toshinori graduated from Kyoto City University of Arts and received a master degree from Graduate School,Kyoto City University of Arts.He studied with E.Werba and K.Equiluz in Wien.He is winner of Japan Shubert Association International Lied Competition with audience award and special award from judge and also winner of Bolzano Aria Competition with Ada Welba Award.He received 1st Aoyama Music Award and Kyoto City New Artist Award.His debut was Opera Onatsu Sijyuro by Maeda Shuichi.He joined Opera presentation in Gernany,Italy and Austlia.His songs have high ruptation as Evangelist of Johann Passion,Mathew Passion. CD “The World of Mozart”.

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by n-nakamura226 | 2017-06-07 10:49 | 公演 concert festival | Comments(0)