series encounter IV 共響 vox maiorum

clumusica 28th concert[clumusica 30th friendship charity]

series邂逅Project IV

共響 vox maiorum

東アジア文化都市長沙[中国] 大邱[韓国] 京都[日本]
EAST ASIA CULTURAL CITYChangsha [China] Daegu [Korea] Kyoto [Japan]

2017.12.22[金]京都市立芸術大学大学会館ホールUniversity Hall,Kyoto City University of Arts
主催:京都市立芸術大学音楽学部京都市立芸術大学大学院音楽研究科作曲専攻中村研究室 clumusica
Organiser:Nakamura lab,Faculty of Music,Kyoto City University of Arts,Graduate School of KCUA clumusica

인사

오늘은 날씨가 춥고 바쁘신 와중에 우리 연주회에 와주셔서 감사드립니다. 시리즈 "邂逅(해후)”는 2015년부터 해마다 12월 22일에 본 대학 연주홀에서 개최하고 있스며, 본 시리즈는 2015년 1월 23일 한국대구의 현대음악창작그룹 empty note를 맞이하여 교토아트센터에서 하였던 clumusica공연 《邂逅之絲(해후지사)》를 계기로 이제까지 계속되어 있습니다.

clumusica는 musica [라틴어로 음악]과 서투른 [영어로 서투른]의 복합어이며, KCUA 나카무라 연구실을 기반으로하는 동시대 동지점적 창조에 전심하는 학생, 졸업생, 교원혼성 인접지역 집합스타일의 오케스트라와 보컬앙상블입니다.

초회 《邂逅之絲》에서는 바이올린과 첼로, 箏와 二十五絃箏, 판소리와 서예까지 하나의 코스모로지를 형성하여, 자작사 《宇宙 光 抱容》부터 그레고리오 성가와 箏의 邂逅인 Credo 육단, 춘향전 그리고 우리 작곡전공 교환유학생일동 신세 많이 졌던 KCUA교류협정교 브레멘예술대학 작곡가 박-파안영희 교수님의 한어 타이틀을 가지는 첼로 독주곡 《아가》, 한국민요 가사로부터 판소리 신작 《꿈이로다》, 불전연구부터의 판소리, 바이올린과 첼로를 위한 신작 《Destiny》, 교토에서 살아 교토에서 몰한 与謝蕪村의 俳句(하이쿠)에 의한 箏唄 신작 《斎zhai》를 초연했습니다. 

이 년 전 2015년 12월 22일에는, 한국과 일본의 국교정상화50주년기념 “화음” 프로젝트 페스티벌 조선 통신사 프로젝트III을 저의 신체상황때문에 대학 연주홀에서 하게 되었습니다. 프로그램은 본 대학근처의 국제일본문화연구센터 외국인연구원으로써 한 해 동안 체재하셨던 연세대학교 임지선 교수님의 《흩어진 기억과의 만남-조선 통신사》를 지휘로써, 또 일본에서 요절한 한국국민 시인 윤동주에게 바쳐 작곡, 지휘한 笙와 현악을 위한 협주곡 《海煥草木川花奏鳴》의 두 작품을 세계 초연하였습니다.

그리고 2016년 1월 30일, empty note와 clumusica는 대구-아트팩토리에서 홍콩작곡가협회 회장을 하셨던 장윙와[陳永華] 씨와 함께 공동연주회 <響律動夢 禱櫻命運>을 열어, 가야금, 箏, 판소리, 타악기, 바이올린, 첼로, 그리고 서예와 시인 퍼포먼스까지 전개하였으며, 2016년 12월 22일에는, 교토의 야나가와 샤미센과 현악을 위한 협주곡 창조를 향해서, 야나가와켄교[柳川検校] 몰년에 성립한 파헬벨의 캐논, 켄교 몰 전년에 몰한 스페인인 맹목의 오르가니스트 겸 작곡가 파브로 부루나의 음악과 켄교의 《早舟》를 비교, 또 판소리 중의 고전과 현대 창조상황, 중국의 맹목 피아니스트 겸 작곡가 대박[代博] 씨, 바이올리니스트 쨔오유한[曹煜涵] 씨에 의한 한시(漢詩)의 음향적 랜드스케이프 등의 연구를 통해서, 신 야나가와 샤미센 협주곡 《御通木》을 작사, 작곡하여, 교토시 특별예술문화 장려자인 야나가와 샤미센 연주자 하야시미네코 씨와 함께 제 자신의 지휘로 초연하였습니다.

12월 22일은 인류 역사 중의 특별한 날인 것 같습니다. 음악계에서는 베토벤 교향곡 5 번과 6 번의 초연날, 푸치니의 생일, 드뷔시 목신의 오후 전주곡 초연날이고, 노동조합법 공포날이면서 봉건적 가족제도가 철폐된 민법개정날, 그리고 차우셰스쿠 정권 붕괴날이면서 베를린 브란덴부르크문 18년만의 개회식날입니다. 또 작년 12월 22일은, 사망자는 없었으나 이토카와 대화재가 있었고, 오년동안 계속된 시리아 남북 전쟁 알레포의 전투가 사실상 끝난 날이였습니다.

이리하여 올해는 기도와 희망의 뜻을 담아 동아시아 문화도시 장사 (중국), 대구(한국), 교토(일본)에서 활동하는 작곡가와 연주자들과 함께 본 프로그램을 구성하였습니다. 중국에서는 이백의 한시에 의한 대박 씨의 피아노 협주곡 《관산월》을 호남성장사출신의 바이올리니스트 쨔오유항 씨와 함께 작곡가의 피아노 독주로써, 한국대구에서는 2014년의 세월호 해난사고 희생자인 고등학생들에게 바친 대구 가톨릭대학교 김중희 교수님의 소리와 바이올린, 현악을 위한 협주곡《公無渡河歌》를 오영지 씨의 소리, 김지혜 씨의 바이올린 으로써, 그리고 또 서울에서는 임지선 씨의 피아노 협주곡 《희망은 날개 달린 작은 새》를 항가리에서 연찬을 쌓은 본 대학수료생 모리모토미호 씨의 피아노로써, 일본에서는 저의 二十五絃과 현악을 위한 협주곡 《미적》을 교토시특별예술문화장려자이시면서 본 대학교 강사를 하시던 요코야마카요코 씨의 二十五絃箏로써 오사카 음악대학 고창수 교수님과 저가 지휘, 세계초연을 하겠습니다.

동일본대진재, 세월호 해난사고, 구마모토 지진 그리고 세계에서 일어나는 다양한 분쟁, 재해에 의한 곤란까지 여러 곳에서 부흥을 위한 시간이 계속되어 있습니다.
우리는 피해자의 명복을 빌면서, 긴 재건의 길로 나아 가기 위해 피해 지역과 피해자들과 함께 힘을 다하여 가겠습니다. 여러 분들께 앞으로도 지속적인 지도와 협력을 부탁드립니다.

2018년 12월 22일

ensemble clumusica & vocal ensemble clumusica collaborative supervisor
교토시립예술대학 음악학부 조교수
나카무라 노리코

欢 迎 辞

感谢各位在百忙之中我们的音乐会。每年12月22日在大学会馆礼堂举行的《邂逅》系列演出起始于2015年1月23日在京都艺术中心举行的韩国大邱音乐创造集团empty note和clumusica公演的《邂逅之絲》。

clumusica是拉丁语的musica(音乐)和英语clumsy(笨拙的)的合成词。它的本部设在中村研究室,由在校学生,教师校友,以及社区交响乐团和合唱团构成。首次《邂逅之絲》公演是小提琴,大提琴,筝和25弦筝以及韩国传统艺能的激情碰撞。由以下曲目构成:自诗《宇宙 光 抱容》到格列高利历圣歌和筝的相遇而形成的Credo六段,韩国古典艺能的春香传,还有对我们作曲专业交换留学生给予了极大帮助的京都市立艺术大学的友好学校Hochschule für Künste Bremen作曲专业教授朴琶案泳姫的大提琴独奏AAGA《雅歌》,出自韩国民谣的韩国古典新作《梦幻》,出自佛典研究的韩国传统艺术的小提琴和大提琴合奏的新作《Destiny》,以及以在京都居住过的与谢芜村的诗句而创作的筝独奏《斋 zhai》。

两年前的12月22日是日韩国交正常化50周年。在这个值得纪念的日子,由我承担的

朝鮮通信使III研究项目的音乐会,因我的身体原因在大学音乐厅举行。演奏曲目是作为外国人研究员在日本国际日本文化研究中心进行研究的延世大学教授林志宣老师的《与散落记忆的相遇~朝鮮通信使》,以及本人以在日本夭逝的韩国诗人尹东柱为题材创作的笙与弦乐协奏曲《海焕草木川花奏鸣》,这两个曲目均为世界首次公演。

2016年1月30日,在韩国大邱empty note和clumusica以《乡律梦动祷樱命运》为题,与香港作曲家联盟主席,著名作曲家陈永华先生一起,用伽倻琴,筝,韩国传统民谣,打击乐,小提琴,大提琴,书法,诗人表演等形式共同上演了一场音乐大宴。2016年12月22日,为了创作京都柳川三弦和弦乐的协奏曲,通过柳川检校去世之年成立的帕赫贝尔的卡农,以及在此之前去世的西班牙盲人作曲家巴勃罗・布鲁納的乐与柳川检校的《早舟》的比较,韩国的古典民谣与现代创作的状况,中国的盲人钢琴家・作曲家代博与小提琴家曹煜涵创作的汉诗音响景观等研究,我完成了柳川三弦和弦乐的协奏曲《御通木》的词曲创作,并于当年与京都市艺术文化特别奖获得者柳川三弦演奏家林美音子女士合作,由我担任指挥首次公演。
12月22日,对于人类来说或许是个不寻常的日子。音乐界是贝多芬第5,第6交响乐的首演日,普契尼的生日,德彪西的牧神的下午前奏曲的首演日,还有取消封建家族制度的民法改定日,契尔塞斯库政权崩溃日,去年12月22日系鱼川火灾,持续5年的叙利亚阿勒颇内乱的终结日等等。

今年,东亚文化城市长沙(中国),大邱(韩国),京都(日本)的演奏会,则由前述的作曲家和演奏家来完成。来自中国的钢琴家・作曲家代博呈献给大家的是以李白的汉诗为题的钢琴协奏曲《关山月》,此曲由湖南省长沙市出身的小提琴家曹煜涵和曲作者的钢琴独奏共同完成。来自韩国大邱的大邱天主教大学的作曲家金重希的作品是声,和弦乐的协奏曲《公无渡河歌》,此曲是为纪念在“世越号”海难中遇难的学生而作,由吴詠智演唱,金知恵小提琴伴奏。还有来自韩国首尔的作曲家林志宣的钢琴协奏曲《希望是长有羽毛的东西》,此曲由留学匈牙利的本校毕业生森本美帆担任钢琴独奏。日本方面的作品是由我创作的二十五弦筝和弦乐的协奏曲《未跡》,此曲由我和大阪音乐大学的高昌帅老师担任指挥,京都市艺术文化特别奖获得者横山佳世子将演奏二十五弦筝。以上作品均为世界首演,请携祈祷和希望聆听为盼!

东日本大地震,“世越号”海难,熊本大地震以及世界中的战乱和灾害无时不在困扰着我们,各地也无时不在为复兴努力,但复兴之路坎坷漫长,让我们为灾区尽力,为逝者祈祷,共创美好明天!

2017年12月22日

collaborative supervisor of ensemble clumusica & vocal ensemble clumusica
京都市立芸術大学音乐系副教授
中村典子

Greetings

Thank you so much for coming to our concert. This series “encounter" is held at the university hall on December 22 every year since 2015. The first series “encounter" was held at the Kyoto Art Center on January 23, 2015.The collaborative concert of clumusica with the empty note, contemporary music creation group, was as the begining of the concert series and it continues to the present.

Our clumusica is a compound word of musica [music in Latin] and clumsy [clumsy in English], and it is an ensemble of students, graduate school students, professors, alumnae and alumni based on Nakamura Laboratory a regional style orchestra and vocal ensemble. In this first “encounter”, we performed the followings: the encounter of Gregorian Chant & ROKUDAN 6 steps and Classic Pansori’s Chun-hyang Jeon from self-poetry “Cosmos, light and embrace” formed one cosmology with violin, cello, koto, 25-string koto, traditional Pansori and calligraphy, and Pansori’s new work “Dream” from the Korean titled cello solo piece AAGA by Younghi Pagh-Paan who was a Professor of Bremen University of Arts and taught composition for our exchange students of KCUA, a new work “Destiny” with violin, cello and Pansori from the Buddhist studies, a new koto solo piece “Zhai” based on the poem of YOSA Buson who lived in Kyoto.

Also two years ago on December 22, 2015 at the University Hall, KCUA, we had the Festival of Hwaum Project Chosuntongsinsa III Commemorating the 50th anniversary of diplomatic relations between Korea and Japan at the University Hall, KCUA, in consideration of my physical condition. In the festival, we performed two works as the world premieres by the conducting of Prof. Park Sang Yeon, Hwaum Chamber Orchestra and Nakamura Noriko. These were "Encounter with scattered memories-Chosuntongsinsa” composed by Prof. Lim Jiesun of Yonsei University who had stayed as a foreign researcher near Kyoto City University of Arts for a year, and "haehwan cho mog cheong hwa ju myeong" the concerto for sho and string orchestra by Nakamura Noriko, which was dedicated to a Korean national poet Yoon Dong Ju who died at the age of 27 in Japan.

 On January 30, 2016 at Korea Daegu Art Factory, the empty note and clumusica with Prof. Chan Wing-wah, the chairman of the Hong Kong Composers Guild, performed new works for koto, Pansori, percussion, violin, cello, calligraphy and poet performance. In addition, on December 22, 2016 for the creation of the concerto for instruments associated with Kyoto,I composed and conducted my composition Yanagawa shamisen Concerto through the comparing research among Pachelbel's Canon established in the year of Yanagawa Kengyo's death, the composition of the Spanish blind organist and composer Pablo Bruna who died in the previous year of the Yanagawa’s death, and Yanagawa Kengyo’s “Hayafune”, and then through the researches from the situation in classics and contemporary creations, Korean Classical Pansori and the acoustic landscape by the blind Chinese young pianist and composer Dai Bo with a violinist Cao Yuhan. I wrote the text of lyrics,and composed & conducted Yanagawa Shamisen Concerto "Mitsugi" for Ms. Hayashi Mineko who was a cultural special encouragement artist of Kyoto City,at last year.

December 22 seems to be a special day in human history. It is the day that the Beethoven Symphony No. 5 and 6 were premiered, the Prelude to the Afternoon of a Faun by Claude Debussy was premiered, Puccini’s birthday, the revision date of the Civil Code which the feudal family system was abolished on the occasion of the trade union law widening day, the collapse of the Bulgarian administration, the opening ceremony of the Brandenburg Gate in Berlin for the first time in 18 years. On this day last year, on December 22, 2016, the massive fire without any death in Itoigawa occurred, and the Battle of Aleppo a part of the Syrian civil war was practically ended.

In this year, we organized this program with composers and players who are studying concerts together in East Asian cultural city Changsha [China] Daegu [Korea] Kyoto [Japan]. From China, Mr.DAI Bo who is a composer and piano soloist and Ms. CAO Yuhan, who is a violinist from Changsha in Hunan Province perform a Piano Concerto by LI Bai’s Chinese poetry. From Daegu in Korea, Prof. Kim Joong Hee composed a Concerto for sori and violin. Ms. Oh Youngji [pansori] and Ms. Kim Jihye [violin] perform for the high school student victims of the Sewol Ferry Disaster. From Japan, my 25th string koto concerto is performed by Ms. Yokoyama Kayoko, who had been a part-time lecturer at KCUA with my conducting. Prof. Lim Jiesun composed a Piano Concerto for Ms. Morimoto Miho by Emily Dickinson’s poem. Please listen to the prayers and hopes.

The time for reconstruction continues in various places, ranging from the Great East Japan Earthquake, Sewol maritime accident, Kumamoto earthquake and various conflicts and disasters in the world. We would like to pray for the relief of the victims and work hard together with the affected areas and victims in order to tackle the path to long reconstruction.

We look forward to your continued guidance and cooperation now and in the future.

December 22, 2017

Collaborative supervisor of ensemble clumusica & vocal ensemble clumusica
Associate Professor, Faculty of Music, Kyoto City University ofArts
Nakamura Noriko

ご挨拶

 本日はお忙しいなかまたお寒いなかご来場くださりまことにありがとうございます。このseries邂逅は例年12月22日に大学会館ホールで開催中で、series邂逅は2015年1月23日、京都芸術センターで行った韓国大邱の現代音楽創造集団empty noteを迎えてのclumusica公演《邂逅之絲》が始まりとなって継続しております。

 私共clumusicaは、musica [ラテン語で音楽]とclumsy[英語で不器用な]の合成語で、中村研究室に拠を置く同時代同地点的創造に 取り組む学生卒業生教員混成隣接地域集約スタイルのオーケストラとヴォーカルアンサンブルです。この初回《邂逅之絲》ではヴァイオリンとチェロ、箏と二十五絃箏、伝統演唱パンソリと書までがひとつのコスモロジーを形成、自詩《宇宙 光 抱容》から、グレゴリオ聖歌と箏の邂逅であるCredo六段、パンソリ古典の春香傳、そして私達作曲専攻の交換留学生一同大変お世話になりました京都市立芸術大学の交流協定校であるブレーメン芸術大学作曲教授ヨンギ=パクパーン先生の韓国語タイトルを持つチェロ独奏曲AAGA《雅歌》から、韓国民謡の歌詞からパンソリ新作《夢なり》、仏典研究からのパンソリ、ヴァイオリン・チェロによる新作《Destiny》、京都に居を構えて京都で没した与謝蕪村の句による箏唄の新作《斎 zhai》を初演上演しました。                                      

 また2年前2015年12月22日には、日韓国交正常化50周年記念ファウムプロジェクトフェスティバル朝鮮通信使プロジェクトIIIを私の身体状況により大学会館ホールで行うことになりました。プログラムは、京都市立芸術大学近在の国際日本文化研究センター外国人研究員として一年滞在された延世大学校教授のイム・ジソン[林志宣]先生の《散らばった記憶との邂逅-朝鮮通信史》を指揮で、日本で夭逝の韓国国民詩人尹東柱に捧げて作曲指揮した笙と弦楽の協奏曲《海煥草木川花奏鳴》の2曲を世界初演いたしました。

 この2016年1月30日には韓国大邱アートファクトリーでempty noteとclumusicaが<響律動夢 禱櫻命運>と題し、香港 作曲家連盟会長をつとめられた作曲家チャン・ウィンワ[陳永華]氏と共にカヤグム、箏、パンソリ、打楽器、ヴァイオリン、チェロ、書、詩人パフォーマンスまでを繰り広げ、2016年12月22日には京都の柳川三味線と弦楽の協奏曲への創造に向けて、柳川検校 没年に成立したパッヘルベルのカノン、柳川検校没前年に没したスペインの盲目のオルガニストで作曲家のパブロ・ブルーナの 音楽と柳川検校《早舟》の比較、韓国の語り物パンソリにおける古典と現代の創造の状況、中国の盲目のピアニスト作曲家であるダイ・ボ[代博]氏とヴァイオリニストのツァオ・ユーハン[曹煜涵]氏による漢詩の音響的ランドスケープ等研究を通して柳川三味線と弦楽の協奏曲 《御通木》を作詞作曲、この年の京都市芸術文化特別奨励者認定の柳川三味線林美音子氏との協奏により、私自身の指揮で世界初演しました。

 11月22日は、人間の歴史にとって特別な日であるようです。音楽ではベートーヴェン交響曲第5,6番の初演日、プッチーニ誕生日、ドビュッシー牧神の午後への前奏曲の初演日、労働組合法広布日にして封建的家族制度が撤廃された民法の改正日、チャウシェスク政権崩壊の日にしてベルリン・ブランデンブルグ門18年ぶりの開通式の日、昨年2016年12月22日は、死者は出さなかった糸魚川大火の日にして5年続いたシリア騒乱アレッポの戦いの事実上終結の日でもあります。
 
 そして本年は、東アジア文化都市長沙[中国]大邱[韓国]京都[日本]の中での演奏会を、これまで上記で共に研究している作曲家、奏者で本プログラムを形成いたしました。中国からは李白の漢詩によるダイ・ボ[代博]氏のピアノ協奏曲《関山月》を、湖南省長沙出身のヴァイオリニスト、ツァオ・ユーハン[曹煜涵]氏と共に作曲者のピアノ独奏で、韓国大邱からは2014年のセウォル号海難事故の犠牲者の高校生達に捧げた大邱カトリック大学のキム・ジュンヒ[金重希]先生のソリ[声]とヴァイオリンと弦楽の協奏曲  《公無渡河歌》をオ•ヨンジ[呉詠智]氏のソリ[声]、キム・ジヒェ氏のヴァイオリンで、また韓国ソウルからは[林志宣]氏のピアノ協奏曲《希望は羽の生えた小鳥》をハンガリーで研鑽された本学修了生森本美帆氏のピアノで、日本からは私の二十五絃と弦楽の協奏曲《未跡》を京都市芸術文化特別奨励者で本学非常勤講師をつとめられたことのある横山佳世子氏の二十五絃箏で、大阪音楽大学の高昌帥先生と私が指揮、それぞれ世界初演いたします。どうぞいのりと希望をお聴きください。

 東日本大震災、セウォル号海難事故、熊本地震や世界に起こる様々な紛争・災害による困難に至るまで、様々な場所で復興への時間が継続しています。被災者のご冥福をお祈りし、長い復興への道のりに取り組むため、被災地と被災のみなさまと共に力を尽くして参りたいと存じます。今後共なにとぞこ指導ご鞭撻の程よろしくお願い申し上げます。

2017年12月22日
collaborative supervisor of ensemble clumusica & vocal ensemble clumusica         
京都市立芸術大学音楽学部准教授 
中村典子

Program

대보 ダイ・ボ 代博 [中国] : 피아노협주곡"관산월" ピアノ協奏曲 《関山月》 钢琴协奏曲《关山月》(世界初演)
DAI Bo [China] : Piano Concerto “GUAN SHAN YUE” (World Premiere)
ピアノ独奏 : 대보 ダイ・ボ (北京中央音楽学院) piano solo : DAI Bo
指揮:나카무라노리코 中村典子 ensemble clumusica

김중희 キム・ジュンヒ 金重希 [韓国] : 소리, 바이올린, 현악오케스트라를 위한 "공무도하가"
声、ヴァイオリンと弦楽オーケストラのための《公無渡河歌》 (世界初演)
KIM Joonghee [Korea]:“Gong Mu Do Ha Ga” concerto for Sori, Violin & String orchestra (World Premiere)
ソリ独唱:오영지オ・ヨンジ 呉詠智 sori:OH Youngji 
ヴァイオリン独奏:김지혜 キム・ジヒェ 金知恵 KIM Jihye
指揮:고창슈  高昌帥 KOH Changsu
ensemble clumusica   
           
나카무라노리코 中村典子 [日本] :미적 이십오현쟁와 현악 협주곡
《未跡》二十五絃箏と弦楽の協奏曲 二十五弦筝与弦乐协奏曲 (世界初演)
NAKAMURA Noriko[Japan]: “Signa” concerto for 25 strings koto and string orchestra (World Premiere)
二十五絃独奏 :여코야마카요코 横山佳世子
指揮:나카무라노리코 中村典子 
ensemble clumusica

임지선 イム・ジソン 林志宣 [韓国] : 희망은 날개 달린 작은 새 《希望は羽根のある小鳥》 希望,小鸟有翅膀
ピアノ独奏、マリンバを伴う弦楽の協奏曲(世界初演)
LIM Jiesun [Korea]:“Hope,the Little Bird with Feathers” concerto for piano & string orchestra with marimba (World Premiere)
ピアノ独奏 : 모리모토미호 森本美帆 piano solo:MORIMOTO Miho
指揮:고창슈 高昌帥 conductor:KOH Changsu [大阪音楽大学教授] 
ensemble clumusica

Orchestra: ensemble clumusica
차오유항 ツァオ・ユーハン 曹煜涵 CAO Yuhan
김지혜 キム・ジヒェ 金知恵 KIM Jihye
니카무라키미토시 中村公俊 NAKAMURA Kimitoshi
미즈노마유리 水野万裕里 MIZUNO Mayuri
아나기하라호미카 柳原史佳 (4)YAMAGIHARA Fumika
코미아키 古味亜紀 KOMI Aki
에그치존코 江口純子 EGUCHI Junko 
오야부히데코 大藪英子 OYABU Hideko
난죠쇼코 南條聖子 NANJO Shoko
미카미사쿠라 三上さくら (3) MIKAMI Sakura
키다카나호 木田奏帆 (2) KIDA Kanaho
코타카무추미 小高睦 KOTAKA Mutsumi
마고크케시 孫工恵嗣 MAGOKU Keishi 
니시무라마나미 西村まなみ NISHIMURA Manami
코미히로야스 古味寛康 KOMI Hiroyasu
이케다겐키 池田源輝 (4) IKEDA Genki
카미나카아사미 上中あさみ [マリンバ] KAMINAKA Asami [marimba]

ピアノ独奏 : 대보 ダイ・ボ (北京中央音楽学院) piano solo : DAI Bo
ピアノ独奏 : 모리모토미호 森本美帆 piano solo: MORIMOTO Miho
ヴァイオリン独奏 : 김지혜 キム・ジヒェ 金知恵 violin solo : KIM Jihye  
ソリ独唱:오영지 オ・ヨンジ 呉詠智 sori solo: OH Youngji
二十五絃独奏 : 여코야마카요코 横山佳世子 25 gen koto solo : YOKOYAMA Kayoko
指揮 :고창수 高昌帥 [大阪音楽大学教授] conductor : KOH Changsu  
指揮 :나카무라노리코 中村典子 [京都市立芸術大学音楽学部准教授] conductor:NAKAMURA Noriko


Staffs:
Korean Translation宋和映 송화영 SONG Hwayoung [大阪成蹊短期大学非常勤講師]
Chinese Translation 逄 军 방준 PANG Jun [びわこ学院大学教育福祉学部子ども学科教授]
English Translation田中[蒲池]由佳子 타나카[가마이캐유카코 TAKANA[GAMAIKE] Yukako
Lighting 渡辺佳奈 와타나베카나 WATANABE Kana [京都市立芸術大学大学院美術研究科日本画専攻]
Acoustics & Recording 西村千津子 니시무라치즈코 NISHIMURA Chizuko [京都市立芸術大学非常勤講師]
Photograph荒木真歩 아라키마호 ARAKI Maho [神戸大学大学院博士課程前期課程人間環境学専攻]
Video Shooting 中井友路 나카이토모노리 NAKAI Tomonori [京都市立芸術大学美術学部構想設計専攻]
Stage Direction 藤田茉奈美 후지타마나미 FUJITA Manami [京都市立芸術大学大学院音楽研究科作曲専攻]
Stage 山川和也 야마카와카즈야 YAMAKAWA Kazuya [京都市立芸術大学音楽学部作曲専攻]
Stage 池内奏音 이케우치캐논 IKEUCHI Kanon [京都市立芸術大学音楽学部作曲専攻]
Stage 影近舞帆 카게치카마이호 KAGECHIKA Maiho [京都市立芸術大学音楽学部作曲専攻]
Stage 高橋祐智 타카하시마사토TAKAHASHI Masatomo [京都市立芸術大学音楽学部作曲専攻]


[PR]
by n-nakamura226 | 2018-01-16 06:07 | 公演 concert festival | Comments(0)